Je vůbec Slovan, potažmo český fotbal, připravený na příchod placeného obsahu? Původně bylo v plánu pořídit rozhovor s marketingovým ředitelem Slovanu Liberec Štěpánem Hanušem, ten ale o účast neměl zájem, a proto vám místo toho nabízíme analýzu s odborníkem.
"Placený obsah pro fanoušky je něco nového a je třeba uznat, že to jde s trendem doby, lidé jsou zvyklí si za služby platit. Zároveň ale je jasné, že lidé pak mají očekávání, že za své peníze dostanou ten nejlepší obsah. Vidíme to už třeba u Sparty – její obsah je atraktivní, ale fotbalové kluby hrají neustále a časem přijde na řadu otázka: Co ještě nového se dá přinášet?" upozorňuje odborník z FTVS.
"Zejména mladí lidé, na které je to cílené, očekávají pořád něco nového, nové podněty. A když je ten produkt víceméně pořád stejný, do toho se třeba přestane dařit, tak je velmi složité pořád vymýšlet nějaký nový obsah.”
Zároveň si ale Voráček nemyslí, že by velké kluby měly rovnou rezignovat na to, aby placený obsah zaváděly.
Tím reaguje třeba na slova Jaroslava Tvrdíka, že Slavia se do podobného projektu rozhodně pouštět nebude: "To je zase extrémní pozice - poskytnout všechno volně zdarma a všem. Tím vlastně říkáte, že nemáte pro určitou skupinu lidí, která by se o vás chtěla zajímat ještě víc, nic navíc. To je podle mě zase trochu ztracená příležitost pro klub velikosti Slavie," vysvětluje svůj pohled.
Narozdíl od Sparty Slovan se spuštěním vlastního placeného obsahu zastavil účast svých hráčů na větších rozhovorech v médiích. "Nemyslím si, že to je správný krok," reaguje Voráček.
"Ne snad, že by si média občas informace neinterpretovala po svém, to se děje. Ale takovéhle uzavření na mě působí dojmem totalitního režimu, až trochu propagandisticky. Komunikuju jen to, co považuju za správné a co mi dělá dobrou image. Všechno ostatní se snažím utlumit," myslí si odborník na marketing a PR.
"Když se bude publikovat jen to, že je všechno skvělé a úžasné, tak si nemyslím, že to udrží velkou většinu posluchačů. Druhý pohled médií, byť může být někdy kontroverzní, umožní, aby se fanoušci o to víc zapojili, třeba v diskuzích. To vše buduje povědomí o klubu a jeho sledovanost," dodává Voráček.
V úterní epizodě Livesport Daily se také řešilo:
Nevytváří placený obsah bariéru mezi klubem a fanoušky?
V jaké situaci by měl klub přemýšlet o zavedení placeného obsahu?
Kolik klubů v Česku má potenciál přejít na placený obsah?
Všechny díly Livesport Daily najdete také na podcastových platformách Spotify a Apple Podcasts.