eFotbal

Král a Mejdr jsou ukázkovým příkladem "nečeských" sportovců. S obsahem se snaží pracovat jinak, tvrdí Marek

eFotbal
Král a Mejdr jsou ukázkovým příkladem "nečeských" sportovců. S obsahem se snaží pracovat jinak, tvrdí Marek
Král a Mejdr jsou ukázkovým příkladem "nečeských" sportovců. S obsahem se snaží pracovat jinak, tvrdí MarekFlashscore
Jak by se měl sportovec prezentovat na sociálních sítích a proč by to vlastně měl dělat? Toť otázky, které v nejnovějším dílu podcastu Livesport Daily zodpověděl specialista na sportovní marketing a autor známých představovacích videí Theodora Gebre Selassieho u Nisy či Petra Rady na Julisce Michael Marek, jenž se samozřejmě vyjádřil i k nedávné kauze kanonýra Victora Osimhena, jehož loajalitu k neapolskému klubu nabouralo nevhodným videem marketingové oddělení SSC.
Reklama
Reklama
VŠECH DOSAVADNÍCH 101 EPIZOD PODCASTU LIVESPORT DAILY JE K DISPOZICI ZDE.

"Když jsem prvně tu kauzu okolo Osimhena zaznamenal, nebyl jsem si jistý, jestli je to pravda nebo fake. Je to hrozně nešťastná věc, jsem přesvědčený, že pár let dozadu by se nic takového nestalo. Je to touha lidí, kteří se v klubu starají o obsah, aby byli za každou cenu zajímaví," hodnotí Michael Marek dvě videa na sociální síti TikTok, která později Neapol smazala a která vedla k roztržce s nejlepším střelcem týmu. "Bylo to přes čáru, proto to mělo takový dopad," dodává Marek.

Ten se na sociálních sítích blýskl například jako autor videa při návratu Thea Gebre Selassieho do Liberce. Šlo o remake znělky slavného seriálu Fresh Prince a během pár měsíců nabralo video miliony zhlédnutí. "Měli jsme s Theem tenhle nápad a jsem rád, že se nám povedlo všechny přesvědčit, že stojí za to to udělat. Je neskutečné, že video z Liberce se dostalo do Ameriky, do Španělska, do Německa, do nejslavnějších novin a serverů. Pokaždé, když začne přestupové období, někdo tohle video vytáhne a zase nabírá nová zhlédnutí…" usmívá se Marek.

Ten je přesvědčený, že sportovci by měli dbát na to, jak na sociálních sítích komunikují s fanoušky. "Můžou to ignorovat a stranit se zájmu, ale bude to podobné, jako kdyby herec z nové marvelovky nechtěl, aby se o něm mluvilo. Myslím, že dnes už si i kluby uvědomují, že například když kupují nového hráče, nejde jen o jeho fotbalové schopnosti. Kupují si celý marketingový balíček, který dává klubu zase nový náboj a můžou s ním pracovat," vysvětluje svůj pohled na současný svět vrcholového sportu Michael Marek.

V nové epizodě podcastu Livesport Daily jsme také řešili:

Jak přesvědčil Petra Radu k roli plukovníka.

Jak se dají negativní ohlasy fanoušků využit pozitivně.

Proč by sportovci na sítích měli být autentičtí.

Všechny díly Livesport Daily najdete i na dalších oblíbených podcastových platformách – Apple Podcasts a Google Podcasts.