Lze zaplnit české fotbalové stánky?

Lze zaplnit české fotbalové stánky?

Lze zaplnit české fotbalové stánky? Tak tuto otázku si jistě položil alespoň jednou každý fotbalový příznivec, hráč či manažer klubu. Rozhodně to není v této uspěchané době jednoduchý úkol a jeho realizace bude postupná, doufejme však, že úspěšná.

Dnes si každý fanoušek dvakrát rozmyslí, zda půjde sledovat utkání na stadion vystaven rozmarům počasí nebo shlédne utkání doma či ve sportovním baru v příjemném a teplém prostředí.

Pokud chceme dostat diváka na stadion, musíme mu zajistit komfort dnešní doby, od dostatečného místa pro zaparkování vozu přes příjemné prostředí kryté tribuny až po zajištění cenově dostupného občerstvení v dostatečné míře. Samozřejmostí je také nějaký program před utkáním a během poločasové přestávky. Fanoušek, který si zaplatí, chce za své peníze něco vidět a chce mít pocit, že klub se o něj stará a zajímá.

Dalším problémem našich fotbalových stánků je nedostupnost široké veřejnosti. Na mnoha stadionech nejsou rodinné sektory, a tak pokud chce navštívit fanoušek utkání s rodinou, je vystaven riziku, že se jeho potomci naučí spoustu peprných výrazů, které by si ve škole nevysloužily velkou pochvalu. Navíc srážka s radikálnějšími příznivci soupeřova týmu by nemusela také dobře dopadnout.

Pokud chceme nabité stadiony, musíme divákovi ukázat, že hrajeme pro něj. Obávám se, že v dnešní době je jedinou možnou cestou moderní pojetí hry, které předvádí v Evropě například Barcelona, Manchester Utd.nebo obrovské překvapení Bundesligy Hoffenheim.

Fanoušek je ochoten odpustit svému týmu nějaký ten herní či výsledkový výpadek, není však ochoten odpustit odchozený zápas. Když se podíváte na Premier League nebo Bundesligu, zjistíte, že se odehraje průměrně o deset až patnáct minut čisté hry více. Diváci by neodpustili hráčům polehávání na trávníku nebo v českých luzích často viděné střídání s poplácáváním poloviny spoluhráčů na hřišti.

Další možností, jak přilákat diváky do ochozů jsou zahraniční hráči, kteří se v poslední době stávají kvalitním kořením Gambrinus ligy. Hráči jako Melinho, Tavares, Belaid, Mendy, Wilfried či Sylvestre dávají hře nový ráz, nové myšlenky. Tito hráči mají jiné myšlení a jiné herní i technicko-taktické návyky.

V dnešní době se kluby snaží dostat diváky do hlediště a řekl bych, že se jim to víceméně daří a tak můžeme věřit, že opět uvidíme divácké kulisy, jako tomu bylo třeba při vítězném tažení Baníku, kdy na Bazaly chodilo na každý zápas přes deset tisíc diváků.

Snad se podaří i postavit další moderní stánky podobné tomu nejnovějšímu v Edenu. Toto je cesta jak dostat diváky do ochozů.

[ 22. 12. 2008 - David Frič | Foto: ČTK ]