Hadamczik: Že bych měl koupit Baník? Nesmysl!

Hadamczik: Že bych měl koupit Baník? Nesmysl!

Už poněkolikáté se Ostravou šíří zvěst, že majitelé zdejšího fotbalového klubu Baníku se chystají k jeho prodeji, kupujícím by měl být jeho bývalý majitel Alois Hadamczik, trenér místních hokejistů Vítkovic. Obě strany však tyto informace vyvrátily.

„Vím, že takové spekulace se objevují poměrně často. Ale tentokrát na tom není nic pravdivého,“ připouští Alois Hadamczik, že v minulosti o odkoupení klubu zpět uvažoval. Oficiálně Hadamczik prodal Baník Ostrava na začátku roku 2003 bývalému tenistovi Danielu Vackovi. Neoficiálně jej prodal bývalému tenisovému trenérovi Tomáši Peterovi. Bylo to půl roku před slavnou mistrovskou sezonou 2003/04. „Na ten titul si stále dělám nárok. Klub jsem oddlužil a vybudoval. Začal fungovat a ještě donedávna z toho těžil,“ myslí si Hadamczik.

„Kdybych chtěl Baník dnes koupit, byl bych sebevrah. Vždyť se tým rozprodal, nefunguje mládež a také otázka výstavby nového stadionu je v době ekonomické krize taky na vážkách,“ vyjmenovává hlavní nedostatky Baníku ze svého pohledu.

S Hadamczikovými slovy ale vedení Baníku Ostrava kategoricky nesouhlasí a přidává se k popírání obchodní transakce. „Majitelé klubu rozhodně nemají v úmyslu Baník prodávat, tuto vaši informaci důrazně dementuji,“ řekl Tomáš Trucha, předseda představenstva FC Baník Ostrava, a.s. „Co se týče stavby nového městského stadionu, vše je při starém, tedy v pořádku. Neobáváme se, že by ekonomická krize na rozhodnutí městského zastupitelstva něco změnila. Město právě nechtělo přestavovat vítkovický stadion, což by bylo dvakrát tak drahé než výstavba stadionu na zelené louce,“ vysvětluje Trucha.

S ekonomickou krizí však Baník bude bojovat stejně jako všechny subjekty. Před pondělním začátkem zimní přípravy se vedení setkalo s trenéry i hráči. I v Baníku se bude šetřit. „Já věřím tomu, že ekonomická krize přinese českému fotbalu spoustu dobrého,“ tvrdí generální manažer Baníku Ostrava Verner Lička.

„Fungovat budou jen ti, co pracují a pracují kvalitně. Ti dobří se prosadí a průměrní můžou třeba skončit,“ pokračuje Lička a naznačil obsah pohovoru s hráči. „Jen jsme jim řekli, že rozpočet pro příští rok se ze sto milionů nezvýší třeba na 120 milionů, ale spíše klesne na 80 milionů. Dnes je totiž třeba nejen umět peníze vydělat, ale nakonec je i dostat,“ přidává Lička v narážce na plnění smluv reklamních partnerů.

[ 5.1.2009 - MediaFax | Foto: eFotbal.cz ]