Organizátoři MS 2010 zatraktivní prodej vstupenek pro Jihoafričany

Organizátoři MS 2010 zatraktivní prodej vstupenek pro Jihoafričany

Pořadatelé fotbalového mistrovství světa 2010 v Jihoafrické republice se snaží nalákat na turnaj co nejvíc domácích fanoušků a vymýšlejí nové postupy, jak Jihoafričany přimět ke koupi vstupenek. Dle pondělních zpráv agentury Reuters organizátoři nejprve ustoupí od výhradně internetového prodeje.

Až do dnešních dnů si obyvatelé Jihoafrické republiky mohli zakoupit lístky jen prostřednictvím internetu a vyplněním příslušných dotazníků ve svých bankách. Chudí Jihoafričané ale většinou ani bankovní účty nevlastní, a tak pro ně zakoupení vstupenek bylo více než obtížné.

Mistní příznivci také nejsou zvyklí na rezervace v předprodeji, většinou si totiž kupují vstupenku na nespecifikované sedadlo až v den utkání. Šéf organizátorů Danny Jordaan si tak minulý týden stěžoval na apatii Afričanů, kteří po lístcích na světový turnaj příliš nelační. Fotbalová euforie podle Jordaana nepanuje ani mezi příznivci ostatních afrických celků, jež se šampionátů účastní. Podle statistik si navíc mnohem více obyvatelů země pořídí vstupenky na zápasy Anglie než na utkání JAR.

Proto se pořadatelé rozhodli od dubna zjednodušit a zpřístupnit prodej vstupenek všem občanům. "Jsme ve fázi změn a jsem si jistý, že Mezinárodní fotbalová federace (FIFA) naši situaci pochopí," nechal se slyšet Jordaan.

Nezájem o vstupenky kontrastuje s poptávkou po lístcích na poslední světový šampionát v Německu v roce 2006. Na tehdejší mistrovství bylo podáváno zhruba šest žádostí na jednu vstupenku.